Hur din metabolism påverkas när du äter främst kolhydrater eller fett

Ett frågeavsnitt av Tyngre Träningssnack där fokuset ligger på vår metabolism, protein och proteintajming samt ocklusionsträning och träningstights.

Wille och Jacob kör solo denna vecka med djupgående diskussioner kring ocklusionsträning, protein och träning, träningstights och en väldig massa kring hur din kropp fungerar rent metabolt när det gäller fettförbränning, glykogeninlagring, energibalans med mera.

Här kan du ladda ner avsnittet som mp3: Avsnitt 74.

RSS: http://traningssnack.libsyn.com/rss

Ur innehållet:

00:01:20 Varför använda ocklusionsträning?
00:03:40 Finns det någon poäng att använd ocklusionsträning med tunga vikter?
00:09:30 Är det värt att lägga dyra pengar på träningstights?
00:15:40 Proteintajming och proteintoppar
00:19:30 Hur ska man tänka med tiden mellan måltider när man får i sig långsamt protein?
00:28:25 Insulin, fettförbränning och fettinlagring
00:37:35 Olika dieter och din energiförbrukning
00:39:15 Glykogenlager, glykogenlagring och kostens inverkan
00:46:45 Vad händer om man har fulla glykogendepåer och fortsätter äta kolhydrater?
00:51:10 Dina glykogenlager när du äter lågkolhydratskost

undefined