Överföringen från knäböj till spänst och från löpning till cykling

Frågeavsnitt som berör allt ifrån ätardagar, spänst, sockeralkoholer, stegfrekvens vid löpning och håravfall.

Wille och Jacob kör solo i detta frågeavsnitt där de bland annat diskuterar överföring från en typ av träningsform eller träningstyp till en annan. När hjälper det inte längre att bli starkare i fall du vill hoppa högt? Vilken betydelse har GI och GL för sig själv när det gäller hälsa? Varför du kan bli dålig i magen av sockeralkoholer och mycket mer får du svar på det här avsnittet av Tyngre Träningssnack.

Tyngre Träningssnacks instagram kan du hitta bilder relaterat till detta (och tidigare) avsnitt.

Här kan du ladda ner avsnittet som mp3: Avsnitt 114.

RSS: http://traningssnack.libsyn.com/rss

Ur innehållet:

00:00:00 Jacob och Wille kan inte stegra träningen ordentligt
00:03:56 Godis vs chips igen
00:11:26 Behöver man ta hänsyn till GI och GL i sin kost?
00:20:45 Hur är överföringen medan knäböj och marklyft till vertikalhopp?
00:26:16 Vad händer när man har ätardagar under en diet?
00:32:00 Finns det något stöd för påståendet att kreatin ger håravfall?
00:35:40 Hur är överföringen mellan olika konditionsidrotter?
00:45:14 Hur vet man om forskning är tillförlitlig?
00:56:24 Varför blir man dålig i magen av sockeralkoholer?
01:02:13 Finns det några rekommendationer kring stegfrekvens vid löpning?

undefined