Rörlighetsträning, gurus och periodisering

Jacob Gudiol och William Walkeaoja svarar på lyssnarfrågor i detta avsnitt av Tyngre Träningssnack.

Det är dags för ett frågeavsnitt av Tyngre Träningssnack och som vanligt är det stor spridning mellan ämnena. Det diskuteras doping, koffein, förbättring av VO2max, kreatin, rörlighetsträning, setpoint och gurus.

Tyngre Träningssnacks instagram kan du hitta bilder relaterat till detta (och tidigare) avsnitt. 

Här kan du ladda ner avsnittet som mp3: Avsnitt 97.

RSS: http://traningssnack.libsyn.com/rss

Ur innehållet:

00:00:00 Koffein innan läggdags
00:02:10 Hur periodiserar man träningen när man vill fortsätta bygga muskler efter några år
00:06:43 Träning när man har knäsmärta
00:11:24 Vilka podcast lyssnar Wille och Jacob på
00:19:36 Vad säger vetenskapen om att låta barn smaka på koffein och alkohol tidigt
00:25:43 Hur påverkas ett livsmedel om man kör det genom en mixer?
00:28:31 Hur mycket rörlighetsträning krävs för bättre rörlighet?
00:33:15 Tankar kring Icarusfilmen
00:36:33 Doping inom friidrotten
00:41:12 Hur gör man för att förbättra sin VO2max och hur påverkar det prestationen hos glada amatörer?
00:43:27 Hur lång tid tar det att återställa ens förråd av kreatinfosfat i musklerna
00:46:25 Problematiken med att ha en guru som man alltid tror på
00:53:04 Gäller setpoint för fettmassa eller för total kroppsvikt?

undefined