Tyngre - Fastande träning, uppladdning med kolhydrater och set-point

Fastande träning, uppladdning med kolhydrater och set-point

Ett frågeavsnitt av Tyngre Träningssnack där David Ek (fd Jonsson) också hjälper till att svara på frågor och diskutera ämnen kring främst kost och träning.

Jacob och Wille har tillsammans med deras återkommande gäst David Ek (tidigare Jonsson) ett frågeavsnitt där de fokuserar lite mer på Davids expertområde vilket är kosten.

Det blir bland annat en lång diskussion kring fastande träning och intermittent fasta tillsammans med träning. Lite funderanden om set point och en grundlig genomgång av kolhydratuppladdning med dess fördelar och nackdelar.

David har varit gäst flera gånger tidigare i vår podd, avsnitt 4, avsnitt 19, avsnitt 60 och avsnitt 92.

Tyngre Träningssnacks instagram kan du hitta bilder relaterat till detta (och tidigare) avsnitt.

Här kan du ladda ner avsnittet som mp3: Avsnitt 125.
RSS: http://traningssnack.libsyn.com/rss

Ur innehållet:

00:00:00 David Ek (tidigare Jonsson) assisterar i dagens frågeavsnitt
00:03:33 Likheter och skillnader i periodisering för kondition eller styrka
00:09:56 Hur mycket fett behöver man äta för att ta upp fettlösliga vitaminer?
00:14:01 Fastande träning eller träning och periodisk fasta
00:39:54 Vad är grejen med vitt ris och kroppsbyggare?
00:44:00 Mjöl gjort på bönor vs vanligt mjöl
00:46:05 Kan man återställa sin set-point vid långvarig viktstabilitet efter viktnedgång?
00:53:23 Vad kan man göra åt överansträngning i baksida lår?
00:57:14 Äter Jacob verkligen så mycket lösgodis?
01:01:47 Hur vet man var man ska börja om man vill bli bra på Crossfit?
01:07:17 Finns det någon poäng med kolhydratsuppladdning?