Vanliga Frågor

Nedan hittar ni vanliga frågor vi på Tyngre får från våra kunder och vänner. Behöver ni få svar snabbt kring innehåll, hållbarhet, frakt eller var ni kan hitta oss? Då har ni kommit rätt! Vi har samlat de vanligaste frågorna på ett och samma ställe för att underlätta för dig att hitta ett snabbt svar.

Om ni mot förmodan inte hittar det ni söker kan ni kontakta oss så hjälper vi er.

Frakt & leverans

Din beställning skickas i vanliga fall inom 24 timmar (vardagar) efter orderläggandet. Normal leveranstid är 1–3 dagar. Vid produktsläpp, högtider eller rea blir hanteringstiden längre, men du bör fortfarande ha din order inom 4–5 arbetsdagar.
Inte i dagsläget, vi jobbar på att ta fram den funktionen men är inte riktigt där än. Fram tills dess kan du manuellt få ditt sändningsnummer och söklänk genom att mejla oss på [email protected].
Ditt paket skickas i normala fall med DHL Service Point. Paketet kommer i regel till det ombud närmast din adress. Skulle det inte hamna på närmaste ombudet kan fel postnummer skrivits in, alternativt att det primära ombudet inte har plats med fler paket (ovanligt, men kan ske exempelvis vid högtider eller rea). T-shirts och andra lätta paket levereras direkt i din brevlåda. Om du önskar ett annat fraktsätt eller ombud är du välkommen att höra av dig till [email protected] efter orderläggandet.

Betalning & retur

Hos Tyngre har du 14 dagars öppet köp/bytesrätt/ångerrätt. Varan ska vara oanvänd, i säljbart skick. Försegling och eventuella etiketter ska finnas kvar. Vi tar inte emot öppnade burkar. Att göra en retur hos oss är kostnadsfritt om du använder den förfrankerade fraktsedeln som medföljer i paketet. Det går också bra att göra ett byte, följ instruktionen på retursedeln.
Har du betalat med kort/direktbetalning sätts pengarna inom 2–3 bankdagar efter vi har behandlat din retur. Pengarna sätts in på samma kort/konto du använde vid köpet. Om du valt Klarna faktura justeras din faktura alternativ makuleras. Glöm inte att rapportera din retur hos Klarna så du slipper en eventuell påminnelseavgift. Det är kundens ansvar att returen inkommer till oss, be därför alltid om kvitto hos ombudet där du lämnar in returen. Det kan ta upp till en vecka för din retur att hanteras efter den inkommit till vårt lager.

Sortiment

Vi har inga portionspåsar i dagsläget men en ökad efterfrågan gör att vi nu kollar på alternativ för att ta fram portionspåsar igen.
Rent generellt kan man säga att vassle är ett protein som tas upp snabbt i kroppen, vilket teoretiskt sett betyder att vassle passar bättre direkt efter träning. Kasein är ett långsammare protein och mättar därför lite bättre. Den stora skillnaden är konsistensen, vassle är tunt och passar perfekt som shake. Kasein har en tjockare konsistens och funkar bra att göra pudding av, ha i gröt eller att baka med. Det viktigaste att tänka på för att få maximal effekt av din styrketräning är inte detta utan ditt totala proteinintag över dygnet, om du väljer vassle eller kasein kommer spela mindre roll. Prova dig fram och välj det som du gillar mest!
Vi tillsätter laktasenzym i våra proteinpulver som spjälkar laktoset i mindre delar när det kommer i kontakt med vätska, därför kan vårt proteinpulver vara ett bra alternativ för dig som är laktosintolerant eller känslig för laktos. Låt stå i några minuter efter du blandat för maximal effekt.
Vi jobbar på att ta fram en lista med samtliga återförsäljare, fram tills dess är du varmt välkommen med att höra av dig till oss på [email protected], förklara vilket område du bor i och så tar vi fram en passande återförsäljare åt dig.

Order & beställning

Du får ett mejl från oss efter orderläggandet med en länk till din produkt. Du hittar också dina digitala produkter på “mitt konto”, logga in här: https://tyngre.se/mitt-konto/. Ditt användarnamn och lösenord fick du skickat till dig första gången du beställde av oss (sedan 1 sept 2019).
I dagsläget skickar vi endast inom Sverige och Finland.