Vanliga Frågor

Nedan hittar ni vanliga frågor vi på Tyngre får från våra kunder och vänner. Behöver ni få svar snabbt kring innehåll, frakt eller var ni kan hitta oss? Då har ni kommit rätt! Vi har samlat de vanligaste frågorna på ett och samma ställe för att underlätta för dig att hitta ett snabbt svar. Om du inte hittar det du söker kan du kontakta oss så hjälper vi dig.

Frakt & leverans

Hur lång leveranstid har ni?
Din beställning skickas i vanliga fall inom 48 timmar (vardagar) efter orderläggandet. Normal leveranstid är 2–4 dagar. Vid produktsläpp, högtider eller rea blir hanteringstiden längre, men du bör fortfarande ha din order inom 5-6 arbetsdagar.

Kan jag spåra min order?
Ja, när din order skickats får du ett mejl från oss med en spårningslänk och ditt sändningsnummer. Om du inte fått något mejl, kontakta oss gärna på [email protected] så hjälper vi dig.

Vilka fraktalternativ har ni?
Vi erbjuder frakt via DHL Service Point, Instabox, Budbee Hemleverans samt Postnord Hemleverans. Lättare paket kan skickas med Postnord Varubrev. Du väljer ombud och fraktsätt enkelt i vår kassa. Om du önskar ett annat fraktsätt är du välkommen att mejla oss på [email protected] efter orderläggandet så ska vi göra vårt bästa för att lösa ditt önskemål.

Betalning & Retur

Hur gör jag en retur och vad kostar det?
Hos Tyngre har du 14 dagars öppet köp/bytesrätt/ångerrätt. Varan ska vara oanvänd, i säljbart skick. Försegling och eventuella etiketter ska finnas kvar. Vi tar inte emot öppnade burkar eller påsar. Om du önskar returnera en vara fyller du i och bifogar returinformationen som medföljer i paketet. Använd gärna den medföljande förfrankerade returetiketten. Tyngre tar en kostnad på 39 kr för returfrakten. Det är kostnadsfritt att göra ett byte hos Tyngre. Följ instruktionerna på returinformationen.

Hur sker återbetalningen vid en retur? När hanteras den?
Har du betalat med kort eller direktbetalning sätts pengarna inom 2–3 bankdagar efter vi har behandlat din retur. Pengarna sätts in på samma kort/konto du använde vid köpet. Om du valt Klarna faktura justeras din faktura alternativ makuleras. Glöm inte att rapportera din retur hos Klarna så du slipper en eventuell påminnelseavgift. Det är kundens ansvar att returen inkommer till oss, be därför alltid om kvitto hos ombudet där du lämnar in returen. Det kan ta upp till en vecka för din retur att hanteras efter den inkommit till vårt lager.

Sortiment

Har ni portionspåsar?
Vi har inga portionspåsar i dagsläget men en ökad efterfrågan gör att vi nu kollar på alternativ för att ta fram portionspåsar igen.

Vad är skillnaden mellan vassle och kasein?
Rent generellt kan man säga att vassle är ett protein som tas upp snabbt i kroppen, vilket teoretiskt sett betyder att vassle passar bättre direkt efter träning. Kasein är ett långsammare protein och mättar därför lite bättre. Den stora skillnaden är konsistensen, vassle är tunt och passar perfekt som shake. Kasein har en tjockare konsistens och funkar bra att göra pudding av, ha i gröt eller att baka med. Det viktigaste att tänka på för att få maximal effekt av din styrketräning är inte detta utan ditt totala proteinintag över dygnet, om du väljer vassle eller kasein kommer spela mindre roll. Prova dig fram och välj det som du gillar mest!

Är era proteinpulver laktosfria?
Vi tillsätter laktasenzym i våra proteinpulver som spjälkar laktoset i mindre delar när det kommer i kontakt med vätska, därför kan vårt proteinpulver vara ett bra alternativ för dig som är laktosintolerant eller känslig för laktos. Låt stå i några minuter efter du blandat för maximal effekt.

I vilka butiker kan jag köpa era produkter? Vilka är era återförsäljare?
Våra produkter går att hitta hos många gym- och kosttillskottsbutiker runt om i landet. Här kan du hitta våra återförsäljare.

Är era produkter glutenfria?
Gluten är ett protein som finns naturligt i vete, råg och korn. En del individer (ca 2% av alla svenskar enligt Livsmedelsverket) lider av celiaki, glutenintolerans. För dessa är all kontakt med gluten problematisk, och kan ge upphov till bland annat trötthet och lågt blodvärde. Tyngres kosttillskottsprodukter, med några få undantag, innehåller i huvudsak mjölkproteiner, sötningsmedel samt aromer och naturliga smakgivare som till exempel choklad, jordgubb och vanilj. Samtliga dessa produkter är helt glutenfria, och även vårt veganska sojaprotein och Risgrynsgröt krämig vanilj.

Är era aminosyror och PWO veganska?
Ja, samtliga smaker av Tyngres BCAA och EAA är veganska. Även våra PWO:er är veganska.

Använder ni syntetiskt löpe i era produkter?
Ja, våra proteinpulver framställs med syntetiskt löpe (icke-animaliskt).

Jag är allergisk mot nötter. Kan jag äta Tyngres kosttillskott?
Ja, du kan äta alla Tyngres kosttillskott även om du är allergisk mot nötter.

Jag gillade inte smaken på produkten jag köpte, har ni smakgaranti?
Vi har alltid returrätt på alla icke öppnade förpackningar och erbjuder alltid sedvanlig reklamation i de fall någon sorts ursprungligt tillverknings- eller fabrikationsfel uppstått och kan konstateras. Därmed kan vi garantera att din vara kan nå dig så som den avsetts. Däremot har vi ingen smakgaranti. Tycke och smak är ju högst subjektivt, och våra personliga preferenser varierar från individ till individ.

Order & beställning

Hur hittar jag mina digitala beställningar?
Du får ett mejl från oss efter orderläggandet med en länk till din produkt.

Vilka länder skickar ni till?
I dagsläget skickar vi endast inom Sverige och Finland (ej Åland).